På fredagkvällen stod Stockholms bandet Viagra Boys på Gröna Lunds stora scen.
På Wikipedia beskrivs deras genre som Postpunk, krautrock och indierock. Första albumet ”Street Worms” släpptes 2018 och 2025 släpptes det femte albumet ”viagr aboys”. Under sommaren ger dom sig ut på en större Europaturné, tar sig vidare till Nordamerika och Japan för att i slutet av augusti köra ett varv i Storbritannien också.
Det är bra fart på den ca 10 000 personer stora publiken och jag ser fram emot att vid tillfälle se dem igen.
Artist: Viagra Boys
Datum: 22 maj, 2026
Plats: Gröna Lund
Ort: Stockholm